تعداد کاربران سرویس های ایمیل
نوشته شده توسط : مهران مافی

آیا می دانید هر یک از سرویس های ایمیل بزرگ دنیا چند کاربر دارند؟ در اینفوگرافیک زیر میتوانید تعداد کاربران فیسبوک، جیمیل، یاهو و هاتمیل را مشاهده و مقایسه کنید.


تعداد کاربران :

جیمیل : حدود 200 میلیون
یاهو : 290 میلیون
هاتمیل: حدود 400 میلیون
فیسبوک : 750 میلیون


با مقایسه سن و سال هر یک از سرویس های بزرگ وب و تعداد کاربرانشان ، به سادگی در می یابید که فیسبوک رشدی بسیار سریع داشته است و میتوان گفت تاکنون هیچ سایتی در طول عمر اینترنت به اندازه فیسبوک کاربر نداشته است.

در باب مقایسه فیسبوک و جیمیل:
فیسبوک و جیمیل هر دو در سال 2004 راه اندازی شدند. فیس بوک یک شبکه اجتماعی برای ارتباط دوستان ، و جیمیل یک سرویس ایمیل فوق العاده با ایده ی 1 گیگابایت فضای رایگان ( که در سال 2004 در نوع خود یک سنت شکنی بی نظیر در مقابل فضای 4 مگابایتی هاتمیل و یاهو بود). با این حال این فیسبوک است که هم اکنون گوی سبقت را در جذب کاربر از دیگران ربوده است.

جیمیل در مقایسه با لایو (هات میل) :
سرویس جیمیل 8 سال پس از Hotmail راه اندازی شد و با تلاش ها و نوآوری های گوگل توانسته به اندازه ی نصف کاربران مایکروسافت ، کاربر داشته باشد. البته باید دقت داشت که در کنار طول عمر بیشتر هاتمیل، علل دیگری نیز باعث افزایش کاربران آن بوده اند، از جمله نصب live messenger در ویندوز بصورت پیش فرض و حمایت مایکروسافت در سایر سرویس هایش از Hotmail

یاهو در مقایسه با لایو:
شاید بهتر باشد بگوییم یاهو در کنار لایو .
کمپانی یاهو چند سالی است که روزهای سختی را می گذراند. این کمپانی شبکه Yahoo 360 را بصورت بتا برای کاربران خود راه اندازی کرده بود که با شکست مواجه شد و آنرا پس از 3 سال جمع کرد. همچنین در بازار جستجوی اینترنتی نیز به دلیل نوآوری های رقیب اصلی اش گوگل، زمین را واگذار کرد و بسیاری از سرویس های جانبی خود را نیز تعطیل کرد. از جمله سرویس ایجاد سایت رایگان برای کاربران (GeoCities) ، سرویس آپلود عکس (Yahoo Photos)، سرویس اخبار داغ اجتماعی (Yahoo Buzz)، کاریابی یاهو (Yahoo HotJobs) ، سرویس yahoo Auctions و چند سرویس دیگر.
سال گذشته مایکروسافت پیشنهاد خرید یاهو را با قیمت 35 میلیارد دلار داد که این شرکت نپذیرفت. اما از آن پس یاهو و مایکروسافت همکاری های زیادی را در بخش جستجو با هم شروع کرده اند.

گوگل در مقایسه با مایکروسافت:
بیشترین رقابت فعلا بین این دو کمپانی در جریان است . زیرا بر خلاف فیسبوک و یاهو ، این دو کمپانی وجه اشتراکات زیادی با هم دارند .از جمله اینکه :
‫1.‬
هر دو در حال توسعه سیستم عامل هایی برای موبایل ها (اندروید در برابر ویندوز موبایل) هستند و برای استفاده از خدمات آنلاین بر روی این سیستم عامل ها ، شما باید در گوگل و یا در لایو ، یک اکانت داشته باشید. در حالی که یاهو و فیسبوک در این زمینه هیچ فعالیتی ندارند.
‫2.‬
گوگل و مایکروسافت در بازار دیگری هم با هم درگیرند و آن بازار جستجوگرهای اینترنتی است. کمپانی یاهو با توجه به همکاری هایی که با Bing داشته است، از توسعه فنی جستجوگرهای اینترنتی خارج شده و بیشتر دنباله روی فناوریهای مایکروسافت شده است و عملا بازی بین گوگل و بینگ ادامه پیدا میکند.
‫3.‬
اتوماسیون اداری: گوگل و مایکروسافت هر دو در حال سرمایه گذاری روی سرویس های اتوماسیون و بروکراسی آنلاین برای شرکت ها هستند. و هر دو در زمینه های زیادی تا کنون موفق بوده اند . مسلما سرویس هایی مانند Google docs که متعلق به گوگل است و Docs.com که متعلق به مایکروسافت است در آینده نزدیک یکی از پرکاربردترین سرویس های اداری وب خواهند بود.

مایکروسافت در مقایسه با فیسبوک :
این دو شرکت نیز بیشتر به همکار معروفند تا رقیب. بطور مثال شما برای استفاده از سرویس docs.com که یک آفیس آنلاین و متعلق به مایکروسافت است، باید اکانت فیسبوک داشته باشید. مایکروسافت سرمایه گذاری هایی را در فیسبوک کرده است تا خود مجبور به راه اندازی شبکه اجتماعی خاص خود نشود.
همچنین در سال گذشته مایکروسافت سرویس وبلاگ خود (Live spaces) را تعطیل کرد و 25 میلیون وبلاگ موجود در آن را به wordpress.com منتقل کرد! زیرا خود توان رقابت با سرویس بلاگر گوگل را نداشت . اما هم اکنون حمایت وردپرس را به همراه دارد . تنها سرویس وبلاگی که با بلاگر رقابت میکند.
بررسی روندی که مایکروسافت پیش گرفته نشان میدهد که این شرکت ترجیح میدهد بیشتر به سرمایه گذاری در شرکتهای فعال وب بپردازد تا خود سرویسی را راه اندازی کرده و با آنها رقابت کند.

در این میان فقط جای Apple خالی است ! اپل یکی از غول های فناوری دیجیتال در دنیاست که تاکنون فعالیت خاصی در محیط وب نکرده است. اما احتمالا این شرکت بزودی وارد فعالیت های آنلاین خواهد شد. در چند روز گذشته شایعاتی از احتمال خریده شدن سرویس Hulu توسط اپل در اینترنت پخش شده است. احتمالا اپل در چند ماه آینده باسرویس های مولتی مدیا وارد عرصه وب خواهد شد. سرویس هایی که از فیلم و موسیقی شروع می شوند. یعنی همان جایی که اپل در آنها دستی دارد. آی پاد، آی پد و آی فون !

 منبع : http://m3hr.mihanblog.com




:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: